Het aanpakken van de klimaatverandering

Naast een grotere erosie en ongedierteplagen melden koffieboeren verschuivingen in de regen- en oogstperioden die schadelijk zijn voor hun gemeenschappen en die het beschikbare bruikbare land in koffieregio´s over de hele wereld laten krimpen.

Iets doen aan de klimaatverandering is een grote prioriteit voor Starbucks. We zijn van mening dat het nu het moment is om onze investeringen in oplossingen en strategieën die deze crisis aanpakken te vergroten. De stappen die we nemen zijn niet alleen gericht op onze milieuvoetafdruk - ze helpen ook de aanvoer van hoogwaardige koffie te garanderen die onze klanten van ons in de toekomst verwachten.

Ons doel

We zetten ons in voor het ondersteunen van programma´s die boeren toegang geven tot CO2-markten, zodat ze extra inkomsten kunnen genereren terwijl ze ontbossing helpen voorkomen.

Wat we hebben gedaan

We zijn bezig met het aanzienlijk verkleinen van onze milieuvoetafdruk door energie en water te besparen, het afval van onze bekers te verminderen, de recycling te vergroten en groene ontwerpen te gebruiken voor onze vestigingen. We zetten ons ook in om een progressief klimaatveranderingsbeleid te propageren in samenwerking met andere bedrijven en organisaties.

Starbucks is al sinds 2004 bezig met het implementeren van een klimaatveranderingsstrategie, waarbij de nadruk wordt gelegd op duurzame energie, energiebesparing en samenwerking en propagering. het financiële jaar 2008 hebben we ons tweede CO2-voetafdrukonderzoek uitgevoerd om te zien of onze grootste impact, zoals gemeten in 2003, gelijk was gebleven – en dat was het geval. We blijven onze inspanningen dus richten op deze drie gebieden.