STARBUCKS PRIVACYVERKLARING

Laatst herzien op: 11 september 2017

Deze privacyverklaring ('Verklaring') is van toepassing op de websites die zich bevinden op starbucks.nl, en.starbucks.nl en in Starbucks mobiele toepassingen en andere websites of toepassingen die geassocieerd zijn met Starbucks-merken of -producten en die de sitebezoeker of gebruiker naar deze Verklaring leiden. In deze Verklaring verwijzen de termen 'Starbucks', 'wij/we' en 'ons' naar Starbucks Corporation en diens respectieve gelieerde en dochterondernemingen. De term 'uw apparaat' verwijst naar alle computers, tablets, smartphones of andere apparaten die u gebruikt voor toegang tot onze websites of om de mobiele toepassingen van Starbucks te gebruiken. Websites die eigendom zijn van en worden beheerd door Starbucks kunnen koppelingen bevatten naar websites die eigendom zijn van of worden beheerd door andere bedrijven. Deze Verklaring is niet van toepassing op websites en diensten die eigendom zijn van en worden beheerd door derden.

Deze Verklaring is van kracht geworden op de datum die boven aan deze webpagina wordt vermeld. We kunnen deze Verklaring zo nu en dan aanpassen. Als we essentiële wijzigingen aanbrengen, publiceren we de bijgewerkte Verklaring op deze pagina en wijzigen we de datum boven aan deze website. We moedigen u aan om op updates en wijzigingen van deze Verklaring te controleren door deze datum te controleren wanneer u deze webpagina en mobiele toepassingen bezoekt. Voordat de wijziging van kracht wordt, zullen we u met een bericht op deze website op de hoogte stellen van alle wijzigingen van deze Verklaring die op essentiële wijze de manier beïnvloeden waarop we uw persoonlijke informatie gebruiken of openbaar maken.

Informatie die wij verzamelen
Hoe we uw informatie gebruiken
Hoe we uw informatie delen
Hoe we anderen kunnen toestaan uw informatie te verzamelen
Cookies, webbakens en soortgelijke technologieën
Uw keuzes
Hoe u uw accountinformatie kunt beheren
Gebruik door kinderen
EU-U.S. Privacy Shield
Contact met ons opnemen

Informatie die wij verzamelen

Wanneer u onze websites en mobiele toepassingen gebruikt of een van onze winkels bezoekt, verzamelen we bepaalde informatie over u en de diensten die u gebruikt. De informatie die we verzamelen, valt in drie verschillende categorieën: (1) informatie die u ons geeft; (2) informatie die we automatisch van u verzamelen; en (3) informatie die we uit andere bronnen verzamelen. Voorbeelden van wanneer we deze informatie verzamelen zijn onder meer: wanneer u onze website gebruikt of een aankoop doet via een van onze websites; wanneer u een Starbucks-account maakt; onze website of mobiele toepassing gebruikt voor een aankoop of om een Starbucks Card op te laden of te gebruiken; de functie voor bestellen en betalen op afstand gebruikt in onze mobiele toepassingen; een cadeaukaart of e-geschenk koopt of verstuurt; of deelneemt aan een enquête of gebruikmaakt van aanbieding.

Informatie die u ons geeft

Een deel van de informatie die we verzamelen, wordt geleverd wanneer u onze diensten gebruikt. Dit is bijvoorbeeld uw voor- en achternaam, gebruikersnaam, wachtwoord, e-mailadres, postadres, telefoonnummer, financiële accountgegevens zoals uw creditcardnummer, verjaardag, demografische gegevens (zoals uw geslacht) en eventuele andere informatie die u ons geeft. U kunt ons ook toestemming geven rechtstreeks informatie van uw apparaat te verzamelen, zoals de informatie in de contactenlijst. U kunt ons ook informatie geven over andere personen, inclusief wanneer u ons opdracht geeft een cadeaukaart of e-geschenk te sturen.

Informatie die wij automatisch verzamelen

Een deel van de informatie wordt automatisch door ons verzameld wanneer u onze websites gebruikt, de Starbucks mobiele toepassingen downloadt, onze diensten anderszins gebruikt of onze toepassingen installeert. Deze informatie is onder andere:

Aankoopinformatie – We kunnen informatie verzamelen over uw transacties in onze winkels, op onze websites of via onze Starbucks mobiele toepassingen, inclusief welke producten u koopt, hoe vaak u ze koopt, bonussen of promoties die aan een aankoop zijn verbonden en de producten die u op uw 'verlanglijst' of in 'mijn tas' hebt geplaatst voor aankoop in de toekomst.

Informatie over apparaat en gebruik – We kunnen informatie verzamelen over uw browser of apparaat. Deze informatie kan het volgende omvatten: het type apparaat, uw besturingssysteem, uw browser, uw internetprovider, uw domeinnaam, uw IP-adres (internetprotocoladres), de identificatie van uw apparaat en mobiele advertenties, de website die u naar onze website heeft verwezen, de webpagina's die u bekijkt (inclusief de datum en tijd dat u ze hebt bekeken), de diensten of functies die u opent of gebruikt (inclusief de datum en tijd dat u dat deed) en het onderwerp van de advertenties waarlangs u scrolt of waarop u klikt. Om deze informatie te verzamelen, gebruiken we cookies, webbakens en soortgelijke technologieën.

Locatiegegevens –We kunnen informatie verzamelen over de locatie van uw apparaat, waaronder de GPS-locatie, met als doel onze diensten te verbeteren of te faciliteren, zoals het mogelijk maken van de functionaliteit van onze websites of mobiele toepassingen die u van informatie voorzien over winkels bij u in de buurt en het mogelijk maken dat u op afstand een bestelling plaatst en betaalt voor onze producten en diensten, of bepaalde Starbucks-producten kunt laten leveren door een externe leverancier. We kunnen informatie over de locatie van het apparaat tevens gebruiken om ons te helpen inzicht te krijgen in hoe onze websites, mobiele toepassingen en andere diensten en functies worden gebruikt en om meer relevante advertenties aan te bieden. Lees de paragraaf Uw keuzes hieronder voor informatie over hoe u het verzamelen van locatiegegevens kunt afwijzen.

Informatie die we uit andere bronnen verzamelen

Een deel van de informatie die we verzamelen is openbaar beschikbaar. We kunnen bijvoorbeeld informatie verzamelen die u invoert in een blog, in een chatroom of op een sociaal netwerk zoals Facebook, Twitter of Google+. We kunnen ook informatie over u verzamelen van andere ondernemingen en organisaties. Door extra informatie over u te verzamelen, kunnen we onjuiste informatie over u corrigeren, de beveiliging van uw transacties versterken en u aanbevelingen voor producten en speciale aanbiedingen sturen die waarschijnlijk binnen uw interessesfeer liggen.

Hoe we uw informatie gebruiken

We kunnen de informatie die we over u verzamelen op een aantal verschillende manieren gebruiken, zoals:

  • om uw aankopen van of verzoeken om producten en diensten te verwerken;
  • om met u te communiceren over bestellingen, aankopen, retourneringen, diensten, accounts, programma's, wedstrijden en sweepstakes;
  • om uw vragen aan de klantenservice en verzoeken om informatie te beantwoorden;
  • om uw opmerkingen of verklaringen op onze websites te publiceren;
  • om u persoonlijke promoties en speciale aanbiedingen te sturen;
  • om u te informeren over onze merken, producten, evenementen of andere promotiedoeleinden;
  • om onze websites, mobiele toepassingen, advertenties en de producten en diensten die we aanbieden, te onderhouden, verbeteren en analyseren;
  • om inbreuk op de beveiliging of fraude te detecteren, te voorkomen of te onderzoeken;
  • om de gegevens die we hebben voor interne administratieve doeleinden toepasselijk te houden;
  • om de functionaliteit van onze websites en mobiele toepassingen te ondersteunen;
  • om cadeaukaarten of e-geschenken volgens uw aanwijzingen te bezorgen;
  • om belangrijke veiligheidsinformatie en informatie over productherroepingen te bieden.

Hoe we uw informatie delen

We kunnen uw informatie onder de volgende omstandigheden delen:

Wanneer we samenwerken – We kunnen informatie tussen Starbucks Corporation en diens dochtermaatschappijen en gelieerde ondernemingen uitwisselen voor beheer en analyse, besluitvorming en andere zakelijke doeleinden. Zo kunnen we uw informatie bijvoorbeeld delen met onze dochtermaatschappijen en gelieerde ondernemingen om onze loyaliteitsprogramma's te beheren, bestellingen en verzoeken te verwerken en ons product- en serviceaanbod te vergroten.

Wanneer we met dienstverleners werken – We kunnen informatie delen met dienstverleners die ons ondersteunende diensten verlenen, zoals creditcardverwerking, websitehosting, e-mail- en postbezorging, locatiebepaling, afhandeling en bezorging van bestellingen en diensten, analyses of uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek.

Wanneer we transacties op ondernemingsniveau uitvoeren – Als we betrokken raken bij een fusie of een andere situatie die de overdracht van een aantal of al onze zakelijke activa vereist, kunnen we uw informatie delen met zakelijke entiteiten of mensen die betrokken zijn bij de onderhandelingen of de overdracht.

Wanneer het delen ons helpt wettige belangen te beschermen – We kunnen uw informatie openbaar maken als openbaarmaking ons inziens wettelijk vereist is, of nodig is om onze overeenkomsten of ons beleid af te dwingen, of als we ervan overtuigd zijn dat openbaarmaking ons zal helpen de rechten, eigendommen of veiligheid van Starbucks of van onze klanten of partners te beschermen.

Wanneer we samenwerken met marketingbureaus – We kunnen uw informatie delen met marketingbureaus om u promoties en speciale aanbiedingen te sturen die mogelijk van interesse voor u zijn, administratieve taken voor wedstrijden, sweepstakes of evenementen uit te voeren, of voor andere promotiedoeleinden.

Wanneer u ons toestemming geeft – We kunnen informatie over u delen met andere ondernemingen als u ons toestemming geeft of opdraagt om de informatie te delen.

Wanneer de informatie u niet persoonlijk identificeert – We kunnen uw informatie zodanig delen dat u niet persoonlijk kunt worden geïdentificeerd. Zo kunnen we informatie over uw gebruik van onze websites en mobiele toepassingen zodanig delen dat deze informatie u niet persoonlijk kan identificeren of dat informatie over de aard of frequentie van uw transacties wordt gecombineerd met vergelijkbare informatie over andere personen en deze informatie in verzamelvorm delen voor statistische analyse en andere zakelijke doeleinden.

Wanneer u iets op onze websites plaatst – Als u informatie op een blog of een ander deel van onze websites plaatst, kan de informatie die u daar plaatst, zoals uw gebruikersnaam, gezien worden door andere bezoekers aan onze websites.

Hoe we anderen kunnen toestaan uw informatie te verzamelen

Wanneer u onze websites of mobiele toepassingen gebruikt, kunnen we derden toestaan informatie over uw apparaat, gebruik en locatie te verzamelen van uw verschillende apparaten via mobiele softwareontwikkelingskits, cookies, webbakens en andere soortgelijke technologieën. Deze derden verzamelen deze informatie voor de volgende doeleinden en andere doeleinden overeenkomstig hun eigen privacybeleid:

Om advertenties voor producten of diensten weer te geven – We geven sommige reclamebureaus toestemming om deze informatie te verzamelen met het doel u advertenties op uw verschillende apparaten en op onze eigen en andermans websites en mobiele apps te tonen die het meest relevant voor u zijn. Zie Uw keuzes in deze Verklaring voor meer informatie over hoe u gerichte advertenties kunt afwijzen en het gebruik van cookies, webbeacons en andere soortgelijke technologieën kunt beheren.

Om inzicht te krijgen in het gebruik van onze diensten – We geven bepaalde dienstverleners toestemming om deze informatie te verzamelen om ons te helpen begrijpen hoe onze websites en mobiele toepassingen worden gebruikt en ons te assisteren bij het verbeteren van de inhoud en werking van onze online eigendommen. Deze dienstverleners verzamelen samengevoegde statistische gebruiksgegevens die niet worden vergeleken met of gekoppeld aan de individuele gebruikers.

Om te zorgen dat de diensten van andere bedrijven werken op onze websites – We geven ondernemingen toestemming cookies, webbakens en andere soortgelijke technologieën te gebruiken om de werking van bepaalde diensten en functies van onze websites of mobiele toepassingen te verbeteren. We laten Adobe bijvoorbeeld speciale cookies plaatsen en inschakelen die nodig zijn om videomateriaal voor Adobe Flash Player te leveren. Deze cookies worden Flash-cookies genoemd.

Om uw activiteiten op onze websites met uw sociale netwerken te koppelen – We hebben bepaalde functies aan onze websites en mobiele toepassingen toegevoegd waarmee sociale netwerken (zoals Facebook, Twitter en Google+) de activiteiten van hun leden kunnen volgen of bepaalde informatie kunnen verzamelen wanneer ze onze website of mobiele toepassingen gebruiken. Deze functies kunnen technologieën gebruiken die we 'invoegtoepassingen' en 'widgets' noemen. Invoegtoepassingen creëren een rechtstreekse koppeling tussen twee websites, en widgets zijn interactieve programmaatjes die de diensten van andere ondernemingen op onze websites beschikbaar maken. Als u zich bezorgd maakt over de manier waarop een sociaal netwerk uw activiteiten volgt, kunt u contact opnemen met het sociale netwerk of hun privacybeleid lezen. U kunt bijvoorbeeld in het Facebook-beleid lezen op welke manier Facebook gegevens gebruikt op https://www.facebook.com/about/privacy/.

Cookies, webbakens en soortgelijke technologieën

Wij en anderen kunnen een aantal verschillende technologieën gebruiken om informatie te verzamelen over uw apparaat en het gebruik van onze websites en mobiele toepassingen. Deze technologieën zijn onder andere cookies, webbakens, javascripts, entiteitscodes en HTML lokale opslag. De meeste webbrowsers kunnen worden geprogrammeerd voor acceptatie of afwijzing van het gebruik van een paar of al deze technologieën. Dit vergt doorgaans wel extra stappen om andere technologieën uit te schakelen of te beheren. Zie het deel Uw keuzes van deze Verklaring voor meer informatie.

Cookies – Cookies zijn gegevensbestandjes die vanaf de server van een website worden verzonden en alleen worden opgeslagen op de vaste schijf van uw apparaat voor de duur van uw bezoek (sessiecookies), of gedurende een vaste periode (permanente cookies). Cookies bevatten informatie die later door een webserver gelezen kan worden.

Webbakens – Webbakens zijn kleine, transparante afbeeldingen die in webpagina's, toepassingen en e-mails worden ingebed en die soms 'clear gifs', 'single pixel gifs', 'page tags' of 'webbugs' worden genoemd. We gebruiken webbakens om te volgen welke webpagina's u bezoekt, de doeltreffendheid van onze marketing te testen en te ontdekken of een e-mail is geopend en of er op is gereageerd.

Javascripts – Javascripts zijn stukjes code die in verschillende delen van websites en toepassingen worden ingebed om verschillende typen werking te ondersteunen, zoals het verhogen van de vernieuwingssnelheid van bepaalde functies of het bewaken van het gebruik van allerlei online componenten.

Entiteitscodes – Entiteitscodes zijn HTTP-codemechanismen die het mogelijk maken delen van websites op te slaan (cachen) binnen uw browser; ze valideren deze caches wanneer de website wordt geopend, zodat de website sneller presteert, omdat de server geen volledige respons hoeft te geven als de inhoud niet is veranderd.

HTML5 lokale opslag – HTML5 lokale opslag maakt het mogelijk om gegevens van websites op te slaan in de cache van uw browser om gegevens in HTML5-pagina's op te slaan en weer op te halen wanneer de website opnieuw wordt bezocht.

Deze technologieën worden hoofdzakelijk voor de volgende doeleinden gebruikt:

Diensten en functionaliteit – Sommige van deze technologieën zijn nodig om u toegang en het gebruik te geven van onze websites of mobiele toepassingen en de verschillende diensten en functies die we aanbieden. Zonder deze technologieën zouden sommige van de diensten en functies op onze websites en mobiele toepassingen niet goed werken.

Prestatiecontrole – Sommige van deze technologieën helpen om het verkeer te analyseren en te schatten, en beoordelen het volume van het gebruik van diensten en functies op websites en mobiele toepassingen. Ze laten ons zien hoe bezoekers en klanten met onze digitale eigendommen omgaan, of er fouten zijn, de mate waarin bepaalde webpagina's, toepassingen of functies worden aangeklikt en gebruikt en hoe de prestaties en werking ervan zijn. Wanneer deze technologieën voor prestatiecontrole worden gebruikt, wordt geen informatie verzameld waarmee u persoonlijk geïdentificeerd kunt worden.

Gemak van de gebruiker – Sommige van deze technologieën verbeteren het gebruiksgemak van onze websites en mobiele toepassingen en de diensten en functies die erop beschikbaar zijn door het laden en vernieuwen te versnellen en informatie te onthouden die u al hebt gegeven bij eerdere bezoeken aan onze websites of toen u een bepaalde dienst of functie van een website of toepassing de laatste keer gebruikte.

Marketing – Sommige van deze technologieën worden gebruikt om uw ervaringen op onze website, binnen onze mobiele toepassingen of in uw toepassingen of op uw apparaten speciaal aan u aan te passen, door promoties, reclame en andere marketingberichten te reguleren die kunnen verschijnen wanneer u deze digitale eigendommen aanklikt of gebruikt. Deze technologieën helpen ons achterhalen welke diensten en functies u gebruikt en hoe u informatie over ons vindt. We kunnen deze informatie gebruiken om uw bezoek aan een website of het gebruik van een mobiele toepassing te personaliseren of om u relevante promoties en reclame te sturen.

Uw keuzes

Keuzes in promotiecommunicatie

U kunt de ontvangst van promotiemails en -post afwijzen door ons uw voorkeuren te laten weten wanneer u zich aanmeldt voor een Starbucks-account, door online in het beheerdeel van uw account uw promotievoorkeuren te wijzigen, of door in de promotiemails die we u sturen de instructies voor afwijzen te volgen. U kunt tevens ervoor kiezen wel sms'jes, telefoontjes en post te ontvangen. Wanneer onze mobiele toepassingen pushmeldingen mogelijk maken, kunt u de ontvangst van deze meldingen ook afwijzen door de knop Notifications (Meldingen) in onze mobiele toepassingen op uit te zetten. Wanneer u onze mobiele toepassing downloadt en gebruikt, kan het zijn dat u promoties, aanbiedingen, nieuws en informatie over Starbucks of onze zakelijke partners ontvangt in de mobiele toepassing zelf. Deze berichten in de app zijn onderdeel van de functionaliteit van onze mobiele toepassing en kan niet worden uitgeschakeld. Als u geen berichten, aanbiedingen, nieuws en informatie in de app wilt ontvangen, dient u onze mobiele toepassing niet te downloaden of te gebruiken.

Wanneer u de ontvangst van promotiecommunicatie van ons afwijst, kunt u nog steeds andere transactiemededelingen krijgen, inclusief e-mail over uw accounts of aankopen.

Locatiegegevens – U kunt uw apparaat zodanig instellen dat geen informatie over uw fysieke locatie wordt doorgegeven aan ons of externe partijen door (a) in de apparaatinstellingen locatiediensten uit te schakelen; of door (b) bepaalde websites of mobiele toepassingen toegang tot locatiegegevens te ontzeggen door de relevante voorkeuren en machtigingen in uw mobiele apparaat of browser te wijzigen. Let op: uw locatie kan worden afgeleid uit uw wifi-, Bluetooth- en andere apparaatinstellingen. Bekijk uw apparaatinstellingen voor meer informatie.

Overdracht van uw stem – U kunt er zeker van zijn dat u ons of externe partijen geen opnames van uw stem stuurt door de spraakopnamefunctie niet te gebruiken. Daarnaast kunt u de instellingen van uw apparaat dusdanig instellen dat uw spraakopnames niet naar ons of derden kunnen worden verzonden door (a) microfoon- en spraakherkenningsdiensten in de apparaatinstellingen uit te schakelen; of (b) door bepaalde websites of mobiele toepassingen geen toegang te geven tot microfoon- en spraakherkenningsdiensten door de relevante voorkeuren en toestemmingen in uw mobiele apparaat of browserinstellingen uit te schakelen.

Cookies, webbakens en soortgelijke technologieën – U kunt het gebruik van cookies, webbakens, entiteitscodes en HTML5 lokale opslag afwijzen met de juiste instellingen in uw browser. Elke browser is een beetje anders, maar de meeste veelgebruikte browsers (Internet Explorer, Chrome, Firefox en Safari) hebben voorkeuren of opties die zodanig kunnen worden ingesteld dat u de mogelijkheid krijgt om cookies of andere technologieën te accepteren of af te wijzen voordat deze worden ingesteld of geïnstalleerd of laten u het gebruik of de installatie van deze technologieën in hun geheel verwijderen of afwijzen. Als u wilt weten wat de juiste manier is om uw browserinstellingen te wijzigen, gebruikt u het Help-menu in uw browser.

Op interesse gebaseerde advertenties – Veel adverteerders die informatie verzamelen voor advertenties op basis van interesses, zijn lid van de Digital Advertising Alliance of het Network Advertising Initiative. Beide hebben websites waarop mensen ervoor kunnen kiezen geen advertenties op basis van hun interesses te zien van hun leden. Ga naar www.AboutAds.info en www.networkadvertising.org om deze pagina's af te wijzen.

Adobe Flash Player-technologie – We laten Adobe bijvoorbeeld speciale cookies plaatsen en inschakelen die nodig zijn om videomateriaal voor Adobe Flash Player te leveren. U kunt Flash-cookies niet verwijderen door alleen uw browserinstellingen te wijzigen. Indien u de websites die informatie kunnen opslaan in Flash-cookies op uw apparaat wilt beperken, dient u de Adobe-website te bezoeken: http://www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager07.html.

'Do Not Track'-technologie – Sommige nieuwere webbrowsers hebben een 'Do Not Track'-voorkeur waarmee een 'Do Not Track'-header wordt verzonden naar de websites die u bezoekt, met de informatie dat u niet wilt dat uw activiteiten worden bijgehouden. Wij reageren momenteel niet op 'Do Not Track'-signalen van browsers.

Hoe u uw accountinformatie kunt beheren

Informatie kan worden gewijzigd in of worden verwijderd uit Starbucks.nl-accounts.. Vanwege wettelijke eisen met betrekking tot belastingen of vanwege andere opslagdoeleinden, kunnen we een account niet helemaal verwijderen.

Hoe we uw informatie beschermen

Starbucks beschermt uw informatie met technische, fysieke en administratieve veiligheidsmaatregelen om het risico van verlies, verkeerd gebruik, ongeoorloofde toegang, openbaarmaking of wijziging van uw informatie te verkleinen. Wanneer u heel gevoelige informatie (zoals een creditcardnummer) overdraagt via onze website of via een van onze mobiele toepassingen, coderen we de overdracht van die informatie met behulp van het SSL- (Secure Sockets Layer) protocol. Hoewel we beveiligingstechnologieën en -procedures in werking hebben gesteld om uw persoonlijke informatie te beschermen, kan de veiligheid van geen enkel systeem of netwerk voor 100% worden gegarandeerd.

Gebruik door kinderen

Het is niet onze bedoeling dat onze websites en online diensten worden gebruikt door personen die jonger zijn dan 18 jaar, Als u een ouder of voogd bent en denkt dat we mogelijk informatie over een kind hebben verzameld, kunt u contact met ons opnemen zoals hieronder wordt aangegeven in het deel Contact met ons opnemen in deze Verklaring.

EU-U.S. Privacy Shield

Starbucks Corporation, Starbucks Coffee Company (UK) Limited, Starbucks Coffee (Austria) GmbH, Starbucks Coffee (Netherlands) B.V., Starbucks Coffee France SAS neemt deel aan het EU-U.S. Privacy Shield-programma en is gecertificeerd voor de naleving ervan. Vertrouwend op het Privacy Shield-programma, streeft Starbucks ernaar alle persoonlijke gegevens die worden ontvangen uit de lidstaten van de Europese Unie (EU) te toetsen aan de van toepassing zijnde principes van het programma. Ga naar de Privacy Shield-lijst van de U.S. Department of Commerce voor meer informatie over het Privacy Shield-programma: https://www.privacyshield.gov/list.

Starbucks is volgens het Privacy Shield-programma verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens die Starbucks ontvangt, en die vervolgens worden overgedragen aan een externe partij die namens Starbucks optreedt. Starbucks leeft de Privacy Shield-principes na voor alle persoonlijke gegevens uit de EU die Starbucks overdraagt, inclusief de aansprakelijkheidsbepalingen voor een dergelijke overdracht.

Wat betreft persoonlijke gegevens die conform het Privacy Shield-programma worden ontvangen of overgedragen, is Starbucks onderworpen aan de regelgevende en executieve bevoegdheden van de U.S. Federal Trade Commission. In bepaalde gevallen kan Starbucks verplicht zijn om persoonlijke gegevens openbaar maken in antwoord op wettige verzoeken door overheden, inclusief verzoeken met betrekking tot de nationale veiligheid of verzoeken van justitie.

Als u een onopgelost probleem hebt inzake privacy of gegevensgebruik, dat we niet naar uw tevredenheid hebben behandeld, kunt u (gratis) contact opnemen met onze in de VS gevestigde aanbieder van geschillenbeslechting op https://feedback-form.truste.com/watchdog/request.

In bepaalde gevallen, zoals uitgebreider wordt beschreven op de Privacy Shield-website https://www.privacyshield.gov/article?id=How-to-Submit-a-Complaint, kunt u mogelijk een beroep doen op bindende arbitrage wanneer andere procedures voor geschillenbeslechting zijn uitgeput.

TRUSTe Privacy Certification

Contact met ons opnemen

We horen graag uw vragen, opmerkingen en bedenkingen over privacy. U kunt de klantenservice van Starbucks online bereiken op https://klantenservice.starbucks.nl/, per e-mail op customercareNL@starbucks.com, telefonisch op +31 20 307 70 00, of per post via Customer Care, PO Box 45442, 1040 WD Amsterdam, Nederland.