Onze Starbucks-missie

Onze missie: het inspireren en voeden van de ziel - één persoon, één kop en één gemeenschap tegelijk.

Dit zijn onze principes voor elke dag:

Onze koffie

Het is ons altijd om kwaliteit gegaan en dat zal altijd zo blijven. We zoeken vol passie naar de beste (verantwoord geproduceerde) koffiebonen, we branden ze uiterst zorgvuldig en we proberen de levens te verbeteren van de mensen die ze telen. We voelen ons daar erg betrokken bij. Ons werk is nooit klaar.

Onze partners

We praten over 'partners' omdat het niet alleen werk is, maar een passie. Samen streven we naar diversiteit en creëren we een plek waar we allemaal onszelf kunnen zijn. We behandelen elkaar altijd met respect en waardigheid. En we houden elkaar aan die norm.

Onze gasten

We zijn volledig betrokken, we maken contact met onze gasten, lachen met ze en geven ze een steuntje in de rug – al is het maar voor even. Natuurlijk begint het met de belofte van een perfect bereid drankje, maar ons werk gaat veel verder. Waar het echt om gaat, is menselijk contact.

Onze vestigingen

Zodra onze gasten merken dat ze zich hier thuis voelen, worden onze vestigingen een toevluchtsoord, even weg van de zorgen buiten, een plek waar je je vrienden kunt ontmoeten. Het gaat om plezier, in het tempo van het leven – soms langzaam en genietend, soms sneller. Maar altijd vol medemenselijkheid.

Onze gemeenschappen

Elke vestiging maakt onderdeel uit van een gemeenschap en we nemen onze verantwoordelijkheid om goede buren te zijn serieus. Waar we zaken doen willen we welkom zijn. We kunnen een stimulans zijn voor positieve actie – door onze partners, gasten en de gemeenschap bij elkaar te brengen en elke dag een bijdrage te leveren. We merken nu dat onze verantwoordelijkheid – en onze mogelijkheden om goed te doen – nog grootschaliger is. De wereld kijkt naar Starbucks om een nieuwe norm te stellen. Wij nemen het voortouw.

Onze aandeelhouders

We weten dat succes op deze gebieden het soort succes is dat goed is voor onze aandeelhouders. We nemen onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat al deze elementen kloppen, zodat Starbucks – samen met alle betrokkenen – zich kan handhaven en kan bloeien.

Milieumissie

Starbucks wil de rol spelen van leider op het gebied van milieu bij alle facetten van ons bedrijf.

We vervullen deze missie door:

  • Inzicht te krijgen in milieuproblemen en informatie te delen met onze partners.
  • Innovatieve en flexibele oplossingen te ontwikkelen om veranderingen tot stand te brengen.
  • Te streven naar het kopen, verkopen en gebruiken van milieuvriendelijke producten.
  • Te erkennen dat financiële verantwoordelijkheid essentieel is voor de toekomst van ons milieu.
  • Verantwoordelijkheid voor het milieu te benadrukken als een bedrijfswaarde.
  • Onze voortgang voor elk project te meten en bewaken.
  • Alle partners te stimuleren onze missie te delen.